با موافقت نمایندگان؛

تمامی تعهدات بیمه‌ای با فروش خودرو به خریدار منتقل می‌شود/اختصاص تخفیف‏‎ها به فروشنده

طبق مصوبه مجلس، کلیه تعهدات و حقوق بیمه‌ای با انتقال مالکیت وسیله نقلیه به خریدار خودرو منتقل می‌شود.

تمامی تعهدات بیمه‌ای با فروش خودرو به خریدار منتقل می‌شود/اختصاص تخفیف‏‎های بیمه‌ای به فروشندهبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز دوشنبه 25 آبان ماه با کلیات ماده 6 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را مورد موافقت خود قرار دادند.

براساس ماده 6 این قانون، از تاریخ انتقال مالکیت وسیله نقلیه کلیه حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد بیمه موضوع این قانون به انتقال‌گیرنده منتقل می‌شود و انتقال گیرنده تا پایان مدت قرارداد بیمه، بیمه‌گذار محسوب می‌شود.

طبق تبصره این ماده، کلیه تخفیفاتی که به واسطه نداشتن حوادث منجر به خسارت در قرارداد بیمه موضوع این قانون اعمال شده باشد، متعلق به انتقال دهنده است.

انتقال دهنده می‌تواند تخفیفات مذکور را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع که متعلق به اوست، یا متعلق به همسر، والدین یا اولاد بلاواسطه وی باشد، منتقل کند.

آئین‌نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد بیمه مرکزی و تائید شورای عالی بیمه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

کلیات ماده 6 این قانون با 124 رای موافق، 9 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 201 رای به تصویب رسید.

شایان ذکر است، منظور از کلمه همان نوع در تبصره ماده 6 تعریفی است که از خودرو سواری، کامیونت و اتوبوس در مقررات راهنمایی و رانندگی آورده شده است، یعنی اشخاصی که تخفیفاتی را دارند، می‌توانند از سواری به سواری، از کامیونت به کامیونت و همچنین از اتوبوس به اتوبوس منتقل کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس ، تعهدات ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار